reklama

Ešte nemrzne

24. december minulého roka, akurát niekoľko minút po polnoci. Sedím na posteli a premýšľam. Som z akéhosi dôvodu smutná a naštvaná. Otvorím notebook a píšem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

16. marec, krátko pred šiestou večer. Stojím na Václaváku a premýšľam. Som uprostred davu ľudí, ktorí sa rozhodli dať najavo svoj postoj. V duchu si poviem, že by som mohla uverejniť báseň, ktorú som napísala práve na Štedrý deň.

Napadne mi, že vlastne ani dnes neviem, prečo som vďaka tým pocitom namiesto spánku ťukala do klávesnice. Snáď som niečo čítala, čo ma rozosmutnilo a istým spôsobom nahnevalo. Teraz je to však jedno. Chcem a potrebujem sa asi len nejak vyjadriť...

***

Do vane,
plnej ružových lupienkov,
tečie teplá voda.
Vzduch sýti
vôňa červeného vína
v pohári z číreho skla.
Samoľúbosť,
s čiernym rúžom na perách,
si užíva kúpeľ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nutnosť zakončiť náročný deň,
plný klamstiev,
zdanlivej ochoty pomôcť,
snahy o hegemóniu nad celým svetom,
príjemne.

Ideál krásy treba dosiahnuť.
Našťastie,
vraždy, zabíjanie, ničenie,
sú len drobnými chybičkami,
s ktorými sa Prachy
a chirurg estetickej kliniky
dokážu jednoducho pohrať.

Na vrásky z nenásytnosti
vládnuť všetkým a všetkému
zatiaľ postačí bežný denný make-up.

Je príliš teplo.

Z oblohy sa spúšťajú
drobné vločky krvi.
Tie ale nemajú dostatok síl,
aby sa neroztopili
a nespôsobili kalamitu,
ktorá by prinútila
ľudí spozornieť.

Michaela Šusterová

Michaela Šusterová

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka vysokej školy, ktorú občas nenechá v noci tá takzvaná múza spať a dokopáva ju k tomu, aby svoje myšlienky položila na papier. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu