reklama

Prečo ju mnohí neznášajú?

Lebo je ťažká. Lebo sa nedá pochopiť. Lebo je zbytočná. *** Vlastný pohľad na toľkými nenávidenú matematiku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Na úvod poviem, že neštudujem ani psychológiu, ani pedagogiku a ani samotnú matematiku (hoci niekedy ten pocit veru mám) a „osudom“ tohto článku má byť to, že sa stane mojím osobným príspevkom k danej téme.

O tom, prečo mnohí nemajú matematiku radi alebo ju priam nenávidia, som uvažovala niekedy na prednáškach z fyziky a potom tiež, keď som sa učila na skúšku z matiky. Snažila som sa nájsť na tej vede niečo odpudzujúce, niečo, čo by naznačovalo, že je maximálne zbytočná, niečo, čo by dokazovalo, že je nezaujímavá, nepochopiteľná a počítanie je za trest.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na základnej škole a gymnáziu som matematike nevenovala nejako výnimočne veľa času a išlo to (ak teda neberiem do úvahy geometriu a rysovanie). Teraz na vysokej to nie je už také ideálne, ale stále to ide, i keď uznávam, že naučiť sa všetky definície naspamäť nie je práve úžasné. Ale keď potom nastane situácia, že zrazu pochopím fyziku, isté veci v chémii dostanú tiež jasnejší zmysel, dokážem si abstraktne alebo širšie predstaviť niečo, čo zdanlivo s matikou nesúvisí, poviem si „aha, tak na toto to je teda dobré“.

Keď počujem alebo som svedkom toho, ako niekto povie, že on pôjde na školu, kde sa matike vyhne, tak som trochu smutná a naštvaná zároveň. Oba pocity plynú z toho, že obavy z daného predmetu častokrát „spútajú“ žiaka základnej či strednej školy. Zavrhne tak možnosť viesť svoje vzdelanie smerom, po ktorom možno túži najväčšmi, a zvolí si niečo, čo možno nie je pre neho až natoľko zaujímavé alebo vytúžené, no nestretne sa tam s matikou, fyzikou či chémiou. Toto ma trochu rozosmutňuje. A štve ma to, že nedôjde z jeho strany ani k pokusu zvládnuť daný predmet. Lenže, všade je niečo, na čo bude nadávať a nebude mať rád a odôvodňovať svoje rozhodnutie len týmto, považujem osobne za nerozumné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Matematika nie je jednoduchá. Slovné úlohy sú neraz neuveriteľne vzdialené skutočnosti. A pocit, keď v toku písmeniek uvidíte konečne nejaké číslo, je krásny. Ale to, keď sa človek „prekúše“, pochopí daný princíp, uvedomí si, že nie vždy je podstatný numerický výsledok, je mu umožnené a uľahčené jednoduchšie nájsť zmysel a význam aj inde a zrazu zistí, že pozná odpoveď na niektoré otázky so slovkom „prečo“ na začiatku, čo zvedavého človeka aspoň na chvíľku poteší a uspokojí.

Michaela Šusterová

Michaela Šusterová

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka vysokej školy, ktorú občas nenechá v noci tá takzvaná múza spať a dokopáva ju k tomu, aby svoje myšlienky položila na papier. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu