reklama

Hermann Hesse – Pohádky

Zlo sa rodí vždy tam, kde chýba láska. (Hermann Hesse) Trochu iné rozprávky, než som si predstavovala...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Hermann Hesse patrí k predstaviteľom nemeckej prózy a od roku 1946 tiež k laureátom Nobelovej ceny za literatúru. K jeho „Pohádkam“ som sa dostala vďaka kamarátke a sú jeho prvým dielom, s ktorým som sa stretla ako čitateľka.

Pod názvom knižky som si prvotne predstavila pekné príbehy so šťastným koncom tak, ako som mala pojem rozprávka zafixovaný z detstva. Keď som však začala s čítaním, zistila som, že v tomto prípade to nebude úplne pravdivé.

V prvom rade by som tieto prozaické útvary asi nečítala svojim budúcim deťom pred spaním. Sú krásne, to áno, ale...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už po niekoľkých stranách moje vnútro naplnil akýsi druh smútku. Človek by si bol povedal, že aj v bežných rozprávkach je istá zápletka, keď dobrý hrdina musí bojovať so zlom, ale tieto príbehy som čítala od začiatku do konca s nejakou divnou clivosťou.

Hesse použil neskutočne krásny jazyk, nádherné metafory, personifikácie. Píše o detstve, zakomponováva do deja prírodu, sny, anjelov, hovorí o slede života, príbehy nekončia vyslovene tragicky, no napriek týmto pozitívnym prvkom som bola pri čítaní smutná.

Na prebale sa uvádza, že Hesse tieto texty písal počas prvej svetovej vojny, v čase, keď on ako humanista s vojnou nesúhlasil, jeho rodné Nemecko ho označilo za vlastizradcu (žil vo Švajčiarsku), prežíval ťažké obdobie i v rodinnej oblasti. V tomto období začal trpieť depresiami a začal sa venovať psychoanalýze. A práve istá dávka depresívnosti, osamelosti a snáď i snahy o nejakú formu psychoanalýzy sú v diele citeľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý jeden z tých ôsmych príbehov ponúka trochu iný pohľad na svet, na ľudí, na to, ako žijeme. Úprimne priznávam, že hoci čítam veľa, táto knižka vo mne zanechala dosť výrazný odtlačok ako už dlho žiadna iná kniha.

Život máme len jeden, bohužiaľ alebo našťastie?, a je treba byť opatrným, aké želanie vyslovíme.

Michaela Šusterová

Michaela Šusterová

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka vysokej školy, ktorú občas nenechá v noci tá takzvaná múza spať a dokopáva ju k tomu, aby svoje myšlienky položila na papier. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu